مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری 50 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری 50 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه رضایت مشتری
مبانی نظری رضایت مشتری
پیشینه تحقیق رضایت مشتری
پیشینه داخلی رضایت مشتری
پیشینه خارجی رضایت مشتری
پیشینه پژوهش رضایت مشتری
پیشینه نظری رضایت مشتری
ادبیات نظری رضایت مشتری
چارچوب نظری رضایت مشتری

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری می باشد. امروزه شاهد تجارب متفاوتی از راه خدمات در زندگی روزمره هستیم. از شاخص های سنجش میزان برتری سازمان ها نسبت به هم، کارکنان شاغل در آن سازمان ها است که میزان وفاداری و تعهد آن ها باعث می شود وظایف محوله را با کیفیت بالاتری به انجام رسانند. این امر موجب افزایش عملکرد، بهره وری و اثربخشی سازمان می شود. برعکس،افراد بی تفاوت یا بی مسئولیت در برابر اعمال محوله سازمان این رفتار را به همکاران منتقل می کنند و باعث کاهش عملکرد افراد و تنزل سازمان از نظر کمی و کیفی می شوند. 

 

 

 

در دهه 1990 رضایت مشتریان، تاثیر قابل توجهی بر تفکر مدیریتی داشت. در حقیقت تشخیص درک، رویارویی و پیش بینی نیازهای مشتری منابع مهم بقاومزیت رقابتی برای یک شرکتی هستند که اثر قاطع بر مجموعه اولویتها و فعالیتهای شرکت دارد. در دنیای امروز صنایع خدماتی بخش عمده ای از بازارها را در بسیاری از كشورهای جهان به خود اختصاص داده اند. بنابراین گسترش روز افزون تعداد مشاغل خدماتی در كنار افزایش میزان اهمیت این گونه صنایع در تولید ناخالص ملی كشورهای مختلف، موضوع عرضه خدماتی بی عیب و نقص و با كیفیت برتر را به مسأله ای در خور توجه فراوان كرده نموده است(شاهین و ابوالحسنی به نقل از شفیعی،2006). 

 

 

 

تا چند سال اخیر صنعت بیمه كشورمان تحت سلطه كامل بخش دولتی بوده است وشركت های بیمه در محیط غیررقابتی و با ثبات فعالیت می كردند و لزومی برای توجه به كیفیت خدمات نمی دیدند اما در سال های اخیر ظهور شرك تهای بیمه خصوصی فضای صنعت بیمه را دگرگون كرده است و رقابت در این بخش به شدت افزایش یافته است. هم چنین درصد افرادی كه در بخش خدمات مشغول به فعالیت هستند نسبت به سایر بخشها در حال افزایش است. كیفیت خدمات در این بخش ها به خصوص در صنعت بیمه به میزان زیادی به عملكرد كاركنان بستگی دارد. بنابراین سازمان های خدماتی و به طور اخص صنعت بیمه متوجه این موضوع شده اند كه به منظور حفظ مشتریان خود و كسب مزیت رقابتی، یكی از موضوعات مهم و كلیدی كه بایدهمواره مد نظر قرار دهند، بهبود كیفیت خدمات خود است(کندامپیولی و منگیوس ،2004،ص178).

 

 

 

2-1) رضایت مشتری        
بازار اقتصاد جهانی، هیچ‌گاه به این اندازه رقابتی نبوده است. در سراسر دنیا، سازمان‌ها و بنگاه‌های تجاری تلاش می‌كنند تا از طریق نیل به مزایای منحصر به فرد، نسبت به سایر رقبا به موقعیتی ممتاز دست یابند. از سوی دیگر، اغلب مشتریان هنگام خرید كالا و خدمات مورد نیاز، از امكان گزینه‌های متعددی برخوردار هستند. به همین دلیل آنان ورای مشخصات ظاهری و ویژگی‌های فیزیكی یك محصول سایر شاخص‌های كیفی را مدنظر قرار می‌دهند(غفاری آشتیانی، 1387،ص42).
مشتریان در جستجوی سرنخ‌هایی هستند كه آنان را برای شناسایی بهترین تأمین  كننده یاری نماید. در این راستا آنان علاوه بر بررسی عملكرد داخلی، هرگونه مدرك و شواهد خارجی كه نشانه برقراری اصل تمركز بر كیفیت در سازمان عرضه كننده می‌باشد را مورد توجه قرار می‌دهند. اندازه گیری رضایت مشتری از جمله اقدامات داخلی محسوب می شود كه نمود جهت‌گیری سازمان به سمت كیفیت می‌باشد(كاوسی و سقایی، 1384،23).

 

 

برای موفقیت در بازار پیچیده و رقابتی امروز، محققان معتقدند كه رضایت مشتری یك عامل كلیدی و مهم است(اندیوبیسی و واه ،2005،ص65). رضایت مشتری از ارزش قابل ملاحظه‌ای برخوردار است، چرا كه از داده های مرتبط با مصرف اقتباس شده(در مقابل تولید) و همچنین به عنوان یك شاخص راهنما برای سودآوری آینده مطرح است. رضایت مشتری راهنمایی برای دستیابی به وفاداری بیشتر مشتری است. رضایت مشتری از طریق ارتقاء وفاداری، درآمدهای آتی را تضمین كرده، هزینه‌های معاملات آینده را كاهش داده، موجب كاهش كشش قیمتی شده و از كاسته شدن مشتریان سازمان به هنگام بروز لغزش‌های احتمالی در كیفیت جلوگیری می‌كند. همچنین توصیه های دهان به دهان حاصل از مشتریان راضی، هزینه‌های جذب مشتریان جدید را كاسته و شهرت سازمان را ارتقاء می‌بخشد. در نقطه مقابل، نارضایتی مشتریان اثراتی معكوس بر جای می‌گذارد. بنابراین می‌توان مشتریان راضی را یك دارایی ارزشمند برای سازمان به شمار آورد(اندرسون و فومل ،2000،ص871).

 

 

طی ده سال اخیر انواع مختلف سازمان‌ها، چه بزرگ و چه كوچك، پی به اهمیت رضایت مشتری برده و دریافته‌اند كه ارتباط شدیدی بین رضایت مشتری، حفظ مشتری و سودآوری سازمان وجود دارد. برای بسیاری از سازمان‌های فعال در بخش عمومی، رضایت مشتری خود معیاری برای موفقیت است. بنابراین رضایت مشتری به هدف عملیاتی بسیاری از سازمان‌ها تبدیل شده است(هیل، 1385،ص24).

 

 

 

 

سازمان‌های متعالی، پاسخ‌گوی نیازها و انتظارات مشتریان خود می‌باشند. این قبیل سازمان‌ها فعالیت‌های رقبای خود را تحت نظر قرار می‌دهند و مزایای رقابتی آنها را شناسایی می‌نمایند. سازمان‌های مذكور، به طور مؤثری به پیش بینی نیازها و انتظارات آتی مشتریان خود می‌پردازند تا این نیازها و انتظارات را برآورده سازند و در صورت امكان از آنها پیشی گیرند. این سازمان‌ها، در برابر نقاط ضعف خود به سرعت و به گونه‌ای اثربخش واكنش نشان می‌دهند. آنها روابطی متعالی را با تمام مشتریان خود ایجاد و حفظ می‌كنند. اگر سازمان‌ها را در مسیر تعالی در سه گروه سازمان‌های در آغاز راه تعالی، سازمان‌های در میانه راه تعالی و سازمان‌های بالغ و متعالی تقسیم بندی كنیم، می‌توان گفت كه سازمان‌های در آغاز راه، میزان رضایت مشتریان خود را ارزیابی كرده‌اند، سازمان‌های در میانه راه، موفق شده‌اند ارتباط بین اهداف میان مدت و كوتاه مدت خود را با نیازها و انتظارات مشتری برقرار نمایند و سازمان‌های بالغ، محرك‌های كسب و كار برای جلب رضایت مشتریان و موارد مرتبط با وفاداری مشتریان را درك و اندازه گیری نموده‌اند و بر مبنای آن عمل می‌كنند(غفاری آشتیانی، 1387،ص36).

 

 

 

تغییرات سریع و محیط رقابتی فزاینده كنونی، بانک‌ها را وادار ساخته تا دیدگاه خود را به سوی رضایت مشتری معطوف سازند، چرا كه با افزایش رضایت مندی مشتری، پیامدهای رفتاری از قبیل تعهد، قصد ماندن و وفاداری مشتری، خلق پیوندهای متقابل و سودمند میان ارائه دهندگان و كاربران خدمت، توان پذیرش نقص ها و لغزش‌های احتمالی خدمت و همچنین توصیه های دهان به دهان مثبت مشتریان را در پی خواهد داشت(آراسلی و همکاران ،2005،52).

 

 

 

از این فرضیه كه رضایت مشتری یك متغیر مهم ارزیابی و كنترل مدیریت بازاریابی بانك است، حمایت گسترده ای به عمل آمده است(موتینهو و اسمیت ،2000،127). بانكداری از جمله صنایعی است كه در آن رضایت مشتری توجه بسیاری از محققان را به خود جلب كرده است. رضایت مشتری به قدری اهمیت یافته كه برخی بانک‌ها از آن به عنوان یك عنصر اساسی در استراتژی بازاریابی خود یاد كرده‌اند(غفاری آشتیانی، 1387،41).

 

 

 

حفظ و نگهداری مشتری موضوع مورد علاقه بسیاری از بانک‌ها است. به عنوان مثال، بانك للویدز در انگلیس، طی تحقیقاتی درصدد برآمد تا فرآیندی كه منجر به رضایت مندی مشتری شده و عوامل تعیین كننده نارضایتی مشتریان را شناسایی كند. یافته‌های این تحقیق به بانك كمك كرد تا فرآیند جدید نگهداری مشتریان را طراحی و به مرحله اجرا درآورد. به مانند بانك للویدز، بانك میدل بری  در آمریکا یك برنامه كیفیت خدمات مبتنی بر حفظ و نگهداری مشتریان از طریق كیفیت خدمات را توسعه بخشید. به گونه مشابه‌ای بانك رویال  در اسكاتلند از رضایت مندی مشتری در طراحی چشم انداز آینده بانك استفاده كرد. این بانك علاقه مندی خود به رفتارهای سودآور مشتری كه در اصطلاح سه‌آر  نامید را ابراز كرد. این رفتارها عبارت بودند از : (متاوا و المساوی ،1998،300).

1. ماندگاری در بانك
2. معرفی بانك به دوستان
3. خرید دوباره(مجدد) از بانك.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری
فهرست مطالب
2-1) رضایت مشتری 5
2-1-1) تعاریف رضایت مشتری 8
2-1-2) رضایت كاركردی و رضایت روانی 13
2-1-3) مزایای رضایت مشتری 14
2-1-4) ارتباط رضایت و وفاداری مشتری 16
2-2)اهمیت رضایت مشتری 20
2-3) اندازه گیری رضایت مشتری 21
2-4) روش های اندازه گیری رضایت مشتری 26
2-4-1) شاخص های رضایت مشتری در سطح بین المللی 27
2-4-1-1) مدل شاخص رضایت مشتری در آمریکا 27
2-4-1-2)مدل شاخص رضایت مشتری در اروپا 29
2-4-1-3)شاخص ملی رضایت مشتری سوئیس 30
2-4-1-4)مدل شاخص ملی رضایت مشتری در مالزی 32
2-4-1-5)مدل شاخص رضایت مشتری در هنگ کنگ 33
2-5) هداف و مزایای تدوین شاخص رضایت مشتری 34
پیشینه تحقیق رضایت مشتری
منابع

 

  • تاثیر اتوماسیون اداری بر بهره وری

    تاثیر اتوماسیون اداری بر بهره وری بهره وری اثربخشی سیستم اتوماسیون اداری فن آوری اطلاعات و ارتباطات سیستم های اطلاعاتی مدیریت تاثیر اتوماسیون اداری بر بهره وری دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته مدیریت دانلود مقالات کارشناسی ارشد مدیریت دانلود مقالات…

  • تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی شرکتها پذیرفته در بورس تهران

    تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی شرکتها پذیرفته در بورس تهران سرمایه فکری تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی عملکرد مالی شرکتها در بورس تهران تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی شرکت ارتباط بین سرمایه فکری و عملکرد مالی تاثیر…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 5

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 5 مبانی نظری رضایت شغلی ادبیات نظری رضایت شغلی چارچوب نظری رضایت شغلی فصل دوم پایان نامه رضایت شغلی دانلود مبانی نظری رضایت شغلی پیشینه رضایت شغلی پیشینه تحقیق رضایت شغلی پیشینه داخلی…

  • طراحی و ساخت مدارات کلاک ریکاوری SDH توسط مدارات FPFA

    طراحی و ساخت مدارات کلاک ریکاوری SDH توسط مدارات FPFA طراحی و ساخت مدارات SPI SDH FPFA رفتن به سایت اصلی

  • تغییرات محیطی و بازار تعیین کننده استراتژیک درکمپانی‌های رسانه‌ای

    تغییرات محیطی و بازار تعیین کننده استراتژیک درکمپانی‌های رسانه‌ای محصولات رسانه‌ای کمپانی‌های رسانه‌ای بازار تعیین کننده استراتژیک دانلود مقالات رشته مدیریت رسانه دانلود مقالات مدیریت رسانه خرید مقالات مدیریت رسانه سیستم همکاری در فروش فایل رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حقوق با عنوان مبانی حقوق و قانون اساسی

    پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حقوق با عنوان مبانی حقوق و قانون اساسی رهبری قانون اساسی مبانی حقوقی اختیارات رهبری رابطه حقوق و مذهب دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حقوق با عنوان مبانی حقوق و قانون اساسی خرید مقالات،پایان…

  • مبانی نظری بررسی ارتباط کیفیت زندگی کاری با راندمان مدیران

    مبانی نظری بررسی ارتباط کیفیت زندگی کاری با راندمان مدیران کیفیت زندگی کاری doc مبانی نظری عملکرد مدیران مبانی نظری کیفیت زندگی کاری کیفیت زندگی کاری مدیران بیمه ایران ارتباط کیفیت زندگی کاری با راندمان مدیران مبانی نظری رابطه کیفیت…

  • ادبیات و مبانی نظری سکوت سازمانی

    ادبیات و مبانی نظری سکوت سازمانی سکوت سازمانی، سکوت مطیع، سکوت نوع دوستانه، سکوت تدافعی، آوای کارکنان، آوای نوع دوستانه رفتن به سایت اصلی

  • گزارش کارآموزی رشته مهندسی کامپیوتر و آی تی در شرکت طراح سرو سیستم

    گزارش کارآموزی رشته مهندسی کامپیوتر و آی تی در شرکت طراح سرو سیستم دانلود گزارش کارآموزی دانلود گزارش کارآموزی کامپیوتر دانلود کارآموزی کامپیوتر دانلود گزارش کارآموزی در شرکت طراح سرو سیستم دانلود کارآموزی در شرکت طراح سرو سیستم دانلود گزارش…

  • دیوار برشی و ترمیم و تقویت سازه های بتنی بوسیله آن

    دیوار برشی و ترمیم و تقویت سازه های بتنی بوسیله آن بتن مسلح دانلود مقاله دیوار برشی دانلود مقاله تقویت سازه های بتنی دانلود مقالات مهندسی عمران دانلود مقالات عمران دانلود مقالات رشته عمران دانلود مقاله ترمیم و تقویت سازه…

  • پاورپوینت سیستم کسب و کار الکترونیکی

    پاورپوینت سیستم کسب و کار الکترونیکی پاورپوینت سیستم کسب و کار الکترونیکی تجارت الکترونیکی سیستم کسب و کار الکترونیکی تحقیق سیستم کسب و کار الکترونیکی برترین فایل سیستم کسب و کار الکترونیکی مقاله سیستم کسب و کار الکترونیکی رفتن به…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق زنجیره تامین

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق زنجیره تامین مبانی نظری زنجیره تامین دانلود مبانی نظری زنجیره تامین دانلود پیشینه تحقیق زنجیره تامین پیشینه تحقیق زنجیره تامین ادبیات نظری زنجیره تامین فصل دوم پایان نامه زنجیره تامین مبانی نظری و پیشینه تحقیق…

  • معیارهای ارزیابی و طبقه بندی محافظه کاری حسابداری و سودمندی اطلاعات

    معیارهای ارزیابی و طبقه بندی محافظه کاری حسابداری و سودمندی اطلاعات محافظه کاری حسابداری معیارهای ارزیابی محافظه کاری عدم تقارن زمانی سود طبقه بندی محافظه کاری حسابداری ارتباط محافظه كاری سود و زیانی و محافظه كاری ترازنامه ای پایان نامه…

  • انیمیشن ، عروسكهای تك فریم و متریال ساخت آنها

    انیمیشن ، عروسكهای تك فریم و متریال ساخت آنها دانلود پروژه پایانی كارشناسی تئاتر عروسكی انیمیشن و عروسكهای تك فریم انیمیشن ، عروسكهای تك فریم و متریال ساخت آنها دانلود پروژه انیمیشن و عروسكهای تك فریم دانلود پروژه كارشناسی تئاتر…

  • تحلیل تحولات امنیتی منطقه خلیج فارس

    تحلیل تحولات امنیتی منطقه خلیج فارس سیر تحولات امنیتی منطقه خلیج فارس تحولات امنیتی منطقه خلیج فارس تحولات امنیتی خلیج فارس طرحهای امنیتی در منطقه خلیج فارس نظامهای امنیتی در منطقه خلیج فارس بررسی سیستمهای امنیتی در خلیج فارس پایان…

  • پاورپوینت کتاب رشد و تکامل حرکتی تألیف دکتر حسن خلجی

    پاورپوینت کتاب رشد و تکامل حرکتی تألیف دکتر حسن خلجی کلمات کلیدی : دانلود پاورپوینت کتاب رشد و تکامل حرکتی تألیف دکتر حسن خلجی پاورپوینت کتاب رشد و تکامل حرکتی تألیف دکتر حسن خلجی پاورپوینت کتاب رشد و تکامل حرکتی…

  • مبانی نظری بررسی تاثیر میزان استفاده از فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی

    مبانی نظری بررسی تاثیر میزان استفاده از فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی فناوری اطلاعات ساختار سازمانی رابطه فناوری اطلاعات و ساختار سازمانی مبانی نظری تاثیر فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی تاثیر فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی شركت بیمه استفاده از…

  • بررسی وضعیت اعتباری دریافت کنندگان تسهیلات و تصمیم گیری براساس آن برای پرداخت تسهیلات به مشتریان

    بررسی وضعیت اعتباری دریافت کنندگان تسهیلات و تصمیم گیری براساس آن برای پرداخت تسهیلات به مشتریان مدیریت ریسک اعتباری شاخص های انتخاب متقاضیان معتبر تسهیلات اعتباری پارامترهای موثر در انتخاب متقاضیان معتبر تسهیلات اعتباری کاهش احتمال عدم باز پرداخت تسهیلات…

  • آثار تخریب پتروشیمی بر محیط زیست

    آثار تخریب پتروشیمی بر محیط زیست صنعت پتروشیمی چالشهای محیط زیست پتروشیمی آثار تخریب پتروشیمی بر محیط زیست دانلود مقاله آثار تخریب پتروشیمی بر محیط زیست سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل…

  • پاورپوینت مبانی مدیریت حقوق و دستمزد

    پاورپوینت مبانی مدیریت حقوق و دستمزد پاورپوینت مبانی مدیریت حقوق و دستمزد مبانی مدیریت حقوق و دستمزد مدیریت حقوق و دستمزد تعریف حقوق و دستمزد ویژگیهای سیستم حقوق و دستمزد مراحل مختلف طراحی سیستم حقوق و دستمزد بررسی نرخ حقوق…

  • ارائه مدلی برای پیش بینی مصرف دارو با استفاده از الگوریتم های پیش بینی

    ارائه مدلی برای پیش بینی مصرف دارو با استفاده از الگوریتم های پیش بینی افزایش بهره وری مالی داروخانه با داده کاوی بهینه سازی خرید دارو با داده کاوی پیش بینی مصرف دارو با داده کاوی استفاده از روشهای داده…

  • پاورپوینت ابزار های سیستم های اطلاعاتی حسابداری

    پاورپوینت ابزار های سیستم های اطلاعاتی حسابداری پاورپوینت ابزار های سیستم های اطلاعاتی حسابداری ابزار های سیستم های اطلاعاتی حسابداری تحقیق ابزار های سیستم های اطلاعاتی حسابداری بررسی ابزار های سیستم های اطلاعاتی حسابداری فلوچارت سیستم برنامه کاربردی حسابهای دریافتنی…

  • مبانی نظری ارائه الگو مدیریت کیفیت خدمات ناجا

    مبانی نظری ارائه الگو مدیریت کیفیت خدمات ناجا مدیریت کیفیت جامع مدیریت ارتباط با شهروندان کیفیت خدمات الکترونیک مدیریت کیفیت در سازمانهای دولتی مدیریت کیفیت در سازمانها مدل مناسب کیفیت خدمات ابعاد و مولفه های کیفیت خدمات راهور مدیریت کیفیت…

  • پرسشنامه ارزیابی آمادگی سازمان جهت پیاده سازی ERP با تاکید بر عوامل کلیدی موفقیت

    پرسشنامه ارزیابی آمادگی سازمان جهت پیاده سازی ERP با تاکید بر عوامل کلیدی موفقیت پرسشنامه ERP پیاده سازی برنامه ریزی منابع سازمان پرسشنامه عوامل موفقیت در پیاده سازی ERP پرسشنامه برنامه ریزی منابع سازمان پرسشنامه عوامل کلیدی موفقیت در پیاده…

  • افسردگی و راه های مقابله با آن

    افسردگی و راه های مقابله با آن افسردگی افكار منفی راه های مقابله با افسردگی دانلود مقاله افسردگی و راه های مقابله با آن علایم افسردگی عوامل زیر بنایی افسردگی سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل…

  • طرح تفصیلی پایان نامه تدلیس در ازدواج و نحوه ضمانت اجرای کیفری آن

    طرح تفصیلی پایان نامه تدلیس در ازدواج و نحوه ضمانت اجرای کیفری آن فریب در ازدواج تدلیس در ازدواج دانلود پروپوزال تدلیس در ازدواج ضمانت اجرای کیفری فریب در ازدواج پروپوزال ضمانت اجرای كیفری تدلیس در ازدواج پروپوزال تدلیس در…

  • ارزیابی بهره مندی از مدیریت دانش در تصمیم گیران مدیران

    ارزیابی بهره مندی از مدیریت دانش در تصمیم گیران مدیران نقش مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران رابطه مدیریت دانش و تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس پیاده سازی مدیریت دانش در سازمانها هدف از پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان اموزش پرورش پایان…

  • معرفی کلی سالن مونتاژ یک سایپا

    معرفی کلی سالن مونتاژ یک سایپا شرکت سایپا سالن مونتاژ خودرو سالن مونتاژ سایپا دانلود مقالات رشته مکانیک معرفی کلی سالن مونتاژ یک سایپا دانلود مقالات مکانیک دانلود مقالات مهندسی مکانیک رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته مکانیک معرفی…

  • پاورپوینت فصل چهاردهم کتاب مدیریت منابع انسانی پیشرفته دکتر عباس پور با عنوان مزایای کارکنان

    پاورپوینت فصل چهاردهم کتاب مدیریت منابع انسانی پیشرفته دکتر عباس پور با عنوان مزایای کارکنان پاورپوینت فصل چهاردهم کتاب مدیریت منابع انسانی پیشرفته دکتر عباس عباسپور با عنوان مزایای کارکنان پاورپوینت فصل چهاردهم کتاب مدیریت منابع انسانی پیشرفته دکتر عباس…

  • مدل ها و نظریه های حمایت اجتماعی و عوامل موثردر بهره مندی از آن

    مدل ها و نظریه های حمایت اجتماعی و عوامل موثردر بهره مندی از آن کلمات کلیدی : ابعاد حمایت اجتماعی تئوری های حمایت اجتماعی نظریه های حمایت اجتماعی کارکردهای حمایت اجتماعی مدلهای حمایت اجتماعی تحقیق کامل حمایت اجتماعی عوامل موثردر…